S šolskim letom 2024/2025 je OŠ Ljudski vrt vključena v prenovo sistema izvajanja razširjenega programa RaP.

KAJ JE RAZŠIRJEN PROGRAM  – »RaP«?

Cilji vzgoje in izobraževanja v razširjenem programu osnovne šole izhajajo iz prizadevanj za skladen razvoj znanja in kompetenc, za katere verjamemo, da so in bodo nujne za kakovostno življenje vsakega posameznika in posameznice v 21. stoletju, zato so tudi smiselno integrirane v vsa področja razširjenega programa. So namreč pomemben vidik celovitega razvoja učenk in učencev, kar je tudi temeljni cilj osnovnošolskega izobraževanja nasploh.

Temeljni namen razširjenega programa osnovne šole je vsem učencem in učenkam omogočiti zdrav in celosten osebnostni razvoj, ki sledi njihovim individualnim zmožnostim, interesom, talentom in potrebam, ob smiselnem upoštevanju individualnih aspiracij in pričakovanj. Razširjeni program osnovne šole omogoča tudi bolj poglobljeno spoznavanje učencev in prispeva k medsebojnemu sodelovanju in razvijanju kakovostnih odnosov med strokovnimi delavci in učenci, kar pomembno pripomore k večji motiviranosti obojih za doseganje ciljev osnovnošolskega programa v celoti.

Razširjeni program osnovne šole je zato treba po eni strani razumeti kot komplementarni del obveznega programa, saj je mogoče namene in cilje tako enega kot drugega uresničevati samo v smiselni sinergiji, po drugi strani pa je njegov namen dosegati tudi lastne, specifične cilje, ki jih zgolj v obveznem programu ni mogoče udejanjati v celoti.

Vrednote, kot so znanje, učenje, medsebojno sodelovanje, dejavno državljanstvo, kultura, zdravje, gibanje in igra, so temeljni gradniki razširjenega programa, ki ima tudi zaradi večjih možnosti za udejanjanje načela individualizacije izjemno pomembno vlogo pri zagotavljanju optimalnega učnega okolja za učenke in učence, ki se iz različnih razlogov srečujejo z večjimi izzivi pri opismenjevanju, usvajanju znanja in doseganju minimalnih ter temeljnih standardov znanja v osnovnošolskem izobraževanju: zaradi posebnih potreb, učnih težav, jezikovnih ovir, kulturne različnosti ali socialne in ekonomske prikrajšanosti. Prav tako pa ne gre prezreti, da je razširjeni program lahko prostor razvijanja posebnih talentov in nadarjenosti učenk in učencev, ki zmorejo in želijo doseči več, kot jim lahko šola omogoči v okviru obveznega programa.

Z razširjenim programom torej osnovna šola prispeva k:

  • odpravljanju vrzeli, poglabljanju in nadgrajevanju ciljev obveznega programa osnovne šole,
  • doseganju ciljev razširjenega programa,
  • večji izbirnosti in participaciji učenk in učencev,
  • razvijanju ustvarjalnosti in inovativnosti učenk in učencev,
  • bolj poglobljenemu spoznavanju posebnosti posameznih učencev in tako večjim možnostim za udejanjanje načela individualizacije,
  • razvijanju učenčevih interesov, spretnosti in znanja,
  • razvijanju učnih in delovnih navad,
  • spodbujanju kakovostnega preživljanja prostega časa ter zdravega življenjskega sloga.

V RaP spadajo jutranje varstvo (JUTRANJKA), podaljšano bivanje (PAR), interesne dejavnosti, dodatna podpora in pomoč učencem (dppu – dopolnilni pouk, ISP).

Posebnosti:

– Razredne ure smo na račun RaP-a podaljšali iz 30 na 45 minut. T5ako imajo učitelji več časa za obravnavanje razredne problematike in aktualnih tem.

– Vključitev učitelja športa k eni uri športa na teden v 4. in 5. razredu, kar je dodana vrednost, saj se lahko posveča šibkejšim učencem.

KRATICE za lažjo uporabo

RaP – dejavnosti bivših neobveznih izbirnih predmetov:

  • RaP – ŠPO
  • RaP – TJN
  • RaP – TEH
  • RaP – RAČ
  • RaP – UMET

JUT – Jutranjka

  • Jutranjka (GR 1)
  • JUT zajtrk – na LV
  • Dobro jutro z /s …. Za 1. razrede

PAR – popoldanske aktivnosti razredni pouk:

  • PAR Dober tek (čas kosila in kulturnega prehranjevanja)
  • PAR Znam in zmorem (čas za domačo nalogo in vsebine vezane na vsebine pouka)
  • PAR Ustvarjalnica (čas za ustvarjalne delavnice, računalniško opismenjevanje in druge raznolike vsebine)
  • PAR Gibalnica (čas za različne športne aktivnosti, 1x tedensko tudi s športnim pedagogom)
  • PAR Nemške urice
  • PAR Živ žav (čas za sprostitev in prosto igro)
  • PAR Pojem, plešem, se vrtim
  • PAR Kreativna delavnica (čas za ustvarjalne delavnice, računalniško opismenjevanje in druge raznolike vsebine)
  • PAR Igre brez meja (čas za različne športne aktivnosti)
  • PAR Grem domov (čas za sprostitev in prosto igro)

DPPU LV / GR:

  • Sem so vključeni bivši DDP-ji in ISP-ji.

Interesne dejavnosti – tukaj se ni spremenilo nič, imajo cele nazive.

JUTRANJE VARSTVO IN PODALJŠANO BIVANJE

Jutranje varstvo in podaljšano bivanje od letošnjega leta spadata pod dejavnosti RaP, kar pomeni, da je urnik dejavnosti natančno določen. Z vstopom v RaP se jutranje varstvo imenuje  JUTRANJKA, podaljšano bivanje pa PAR (popoldanske aktivnosti za razredni pouk).

JUTRANJKA

Jutranjka za učence 1. razreda se bo izvajala vsak dan v času pouka, od 6.15 do 8.10 na matični šoli in od 6.10 do 8.05 na podružnici. Starši plačajo prehrano za otroka, ko je le- ta v varstvu. Jutranjko bodo med šolskim letom izvajale tri vzgojiteljice na matični šoli ter vzgojiteljica in dve učiteljici na podružnici. V času Jutranjke imajo učenci zajtrk in izbirne dejavnosti. Zaposlene v Jutranjki v svoji letni pripravi izdelajo načrt dela z učenci v jutranjem varstvu.

Za učence 2. in 3. razreda bomo organizirali Jutranjko glede na pisne vloge staršev. Eno uro dnevno na vsaki šoli financira MO Ptuj, če je potrebnih več skupin, koristimo ure III. stebra posameznih strokovnih delavcev. Tudi za učence 2. in 3. razreda je v tem času mogoč zajtrk, ki bo od 7.00 do 7.20 v jedilnici, in izbirne dejavnosti. Učenci, ki imajo zajtrk, naj v šolo prihajajo načeloma do 7.00.

PAR

PAR se prične takoj po pouku in traja do 16.30. Letos smo organizirani v 12 oddelkov na matični šoli in 4 oddelke na podružnici.

V tem času potekajo dejavnosti, ki smo jih poimenovali Dober tek (čas kosila in kulturnega prehranjevanja), Znam in zmorem (čas za domačo nalogo in vsebine, vezane na vsebine pouka), Ustvarjalnica (čas za ustvarjalne delavnice, računalniško opismenjevanje in druge raznolike vsebine), Gibalnica (čas za različne športne aktivnosti, 1x tedensko tudi s športnim pedagogom), Nemške urice in Živ žav (čas za sprostitev in prosto igro).

Odhod na kosilo je vezan na urnik kosil cele šole. Učenci od 1. do 4. razreda, ki obiskujejo PAR, odhajajo na kosilo z učiteljem PAR. Pri jedi skrbimo za kulturno prehranjevanje in spodbujamo učence pri poskušanju novih jedi.

Ker se dejavnosti izvajajo po urniku, je odhod domov vezan na odmor (razen v izjemnih primerih, ko starši ne morejo drugače), in sicer ob 13.25, 14.15, 15.05 in od 15.55 dalje kadarkoli. Učenci morajo poznati pravila varnega obnašanja v prometu, še posebej tisti, ki gredo na avtobus.

 

Delovni urnik Jutranjke in PAR-a

Jutranjka se bo za učence 1. razreda izvajala vsak dan od 6.15 do 8.10 na matični šoli in od 6.10 do 8.05 na podružnici.

JUT 1. razred LV

URAPON.TOR.SRE.ČET.PET.
6.15– 7.20Dobro jutro s športom, zajtrkDobro jutro z glasbo, zajtrkDobro jutro s pravljico, zajtrkDobro jutro z risanjem, zajtrkDobro jutro z lutkami, zajtrk
7.25– 8.10Izbirne dejavnostiIzbirne dejavnostiIzbirne dejavnostiIzbirne dejavnostiIzbirne dejavnosti

JUT 2. in 3. razred LV

URAPON.TOR.SRE.ČET.PET.
6.55 – 7.20ZajtrkZajtrkZajtrkZajtrkZajtrk
7.25 – 8.10Izbirne dejavnostiIzbirne dejavnostiIzbirne dejavnostiIzbirne dejavnostiIzbirne dejavnosti

JUT 1. razred GR

URAPONTORSREČETPET
6.10 – 7.15Dobro jutro s športom + zajtrkDobro jutro z glasbo + zajtrkDobro jutro s pravljico + zajtrkDobro jutro z risanjem + zajtrkDobro jutro z lutkami + zajtrk
7.20 – 8.05Izbirne dejavnostiIzbirne dejavnostiIzbirne dejavnostiIzbirne dejavnostiIzbirne dejavnosti

JUT 2. in 3. razred GR

URAPONTORSREČETPET
6.50 – 7.15ZajtrkZajtrkZajtrkZajtrkZajtrk
7.20 – 8.05Izbirne dejavnostiIzbirne dejavnostiIzbirne dejavnostiIzbirne dejavnostiIzbirne dejavnosti

Urnik učencev od 1. do 5. razreda PAR na matični šoli

URADEJAVNOSTI za učence, ki končajo s poukom po 4. uriDEJAVNOSTI za učence, ki končajo s poukom po 5. uri
11.50–12.35Dober tek/
12.40–13.25Znam in zmoremDober tek
13.30–14.15Ustvarjalnica/Gibalnica/NemščinaZnam in zmorem
14.20–15.05Ustvarjalnica/Gibalnica/NemščinaUstvarjalnica/Gibalnica/Nemščina
15.10–15.55Živ žavUstvarjalnica/Gibalnica/Nemščina
16.00–16.30Živ žavŽiv žav

Urnik učencev od 1. do 5. razreda PAR na podružnici

URADEJAVNOSTI za učence, ki končajo s poukom po 4. uriDEJAVNOSTI za učence, ki končajo s poukom po 5. uri
11.50–12.35Dober tek/
12.40–13.25Znam in zmoremDober tek
13.30–14.15Kreativne delavniceZnam in zmorem
14.20–15.05Kreativne delavnice /igre brez meja / ineteresne d.Kreativne delavnice / interesne dejavnosti
15.10–15.55Igre brez mejaIgre brez meja
16.00–16.30Grem domovGrem domov

Tečajni pouk nemškega jezika in računalništva

Tečajni pouk nemškega jezika izvajamo kot interesno dejavnost v okviru popoldanskih aktivnosti razredne stopnje (PAR) za prijavljene učence od 1. do 3. razreda. Z osnovami računalništva se bodo učenci sistematično seznanjali v popoldanskih aktivnostih razširjenega programa (ko bo možen dostop do računalniške učilnice) in pri rednem pouku.

Interesne dejavnosti

Poleg obveznega obiskovanja pouka in izbirnih predmetov se lahko učenci prostovoljno vključijo v različne interesne dejavnosti in tako poglobijo znanje na področjih, ki jih posebej zanimajo.

V okviru preizkušanja razširjenega programa bomo na šoli v tem šolskem letu izvajali vse tri sklope razširjenega programa, in sicer »Zdravje, gibanje ter dobro psihično in fizično počutje otrok«, »Kultura in tradicija« ter sklop »Vsebine iz življenja in dela osnovne šole«.

Razširjeni program vsebuje različne dejavnosti, s katerimi želimo vplivati na zdrav telesni, čustveni, kognitivni in socialni razvoj vsakega posameznega učenca ter ob tem poskrbeti za njegovo dobro počutje. Tako smo za vašega otroka pripravili številne dejavnosti.

Dodatna podpora in pomoč učencem (DPPU)

Organizirali jo bomo v skladu s predpisi in v dogovoru z učitelji ter učenci. Izvajali jo bomo za vse tiste učence, ki bodo ob tovrstni pomoči lahko dosegali pozitivno ali boljšo oceno, na drugi strani pa razvijali lastno kreativnost in poglabljali svoje znanje. Potekala bo pred poukom ali po pouku.

Skupna naloga je, da učenci obiskujejo eno ali drugo obliko dela. Učenci, ki ne bodo obiskovali DPPU in za to ne bodo imeli opravičljivih razlogov, ne bodo deležni pomoči preko javnih del (pomoč učencem), če nam jo bo z novim letom uspelo pridobiti nazaj.

Urnik DPPU je objavljen v zavihku učenci.

(Visited 20 times, 1 visits today)